22.2.2018

22.2.2018

torstai 12. kesäkuuta 2008

Onhan se päivä vielä huomennakin

Onpahan taas vierähtänyt aikaa, kun olen tänne jaksanut jotain raapustaa. No, syykin on selvillä, kun mahaani on aina koskenut juuri aamulla lääkkeiden oton jälkeen. Aloimme miettiä, mistä moinen kouristus ja kivut voisivat johtua, kun olen kokeillut aamulla puuroa, talkkunaa, jugurttia, weetabixiä ja viiliä ja joka kerta, kun olen syönyt ja ottanut lääkkeet, niin saan kovat vatsakivut. No, onneksi syykin selvisi, kun tajusimme, että katsotaanpas Internetistä, mitä ne lääkkeet oikein sisällään pitävät. Ja laktoosiahan niissä olikin melkein kaikissa lääkkeissä ja laktoosia minun vatsani ei siedä, joten saimme syyn selville. Sen jälkeen kirjoitin kirjeen lääkärilleni ja kerroin lääkkeistäni ja mitä ne sisällään pitävät. No, kun menin sitten lääkärilleni käymään, niin vastassa olikin erittäin ystävällinen ja diabeteksesta paljon tietävä lääkäri, joka tuleekin olemaan minun diabeteslääkärini, sillä sellaista minulla ei ole koskaan eli 6 vuoteen ollutkaan. Hän perehtyi erittäin hyvin minun sukuuni, joilla on ollut diabetes. Myös hän perehtyi lääkkeisiini ja toinen verenpainetabletti jätettiinkin pois ja verenkiertolääke vaihdettiin laktoosittomaan tablettiin. Myös nesteenpoistolääke jätettiin kokeeksi ainakin pois. Nyt minulla on paljon vähemmän lääkkeitä ja sekin tuntuu jo paljon mukavammalta, että ei aina ole lääketokkurassa. Minä menen taas kuukauden kuluttua labraan ja sitten hänen vastaanotolleen ja sitten katsomme taas elämää eteenpäin. Sain myös tietää, että verensokerilääkkeeni ei alennu liian alas ja sehän oli loistouutinen minulle näin 6 vuoden jälkeen. Eli nyt voin vapaasti siis nukkua pelkäämättä, että lääke alentaisi verensokerini liian alas. Ja myös voin vapaasti mennä lenkillekin pelkäämättä, että pökerryn tielle. Tämä siis tarkoittaa myös, että minä voin siis vapaasti lähteä Brasiliaankin, koska siellä on erittäin hyvä terveydenhuolto ja sieltä saa lääkkeitä, jos niitä yleensä siellä tarvitsee.
Sitten eilen innostuin tilaamaan lankoja ja vielä Netin kautta ja hyvinhän se kävikin. Minä tilasin tällä kertaa vain 2 kiloa erilaisia tarjouslankoja, jotka olivat minusta tosi halpoja. Ne tulevat kait joskus parin viikon päästä, joten sitten pääsen taas kokeilemaan kutomistakin pitkästä aikaa. Ja kunhan vointini kohenee tästäkin vielä, niin jaksan tehdä varmasti paljonkin ja ennen kaikkea menen lenkille joka ikinen päivä ja sittenhän se painokin putoaa hyvin.
Eipä tässä muuta tällä kertaa, joten palaan kirjoituksiini taas myöhemmin. Hyvää päivän jatkoa kaikille!

Ei kommentteja: