22.2.2018

22.2.2018

maanantai 7. huhtikuuta 2008

Chuva da chuva - sataa...sataa

Tänään on jälleen hyvin sateinen ja utuinen päivä ja niin on jatkossakin luvassa ja lämpöasteita on vain +5 astetta, joten saamme odotella vielä kesäisiä ilmoja. Mutta kolmen viikon päästä on jo vappu ja silloinhan on jo useimmat puut hiirenkorvilla. Etelä-Suomessa on nyt jo leppä hiirenkorvilla ja pölytys tulee olemaan allergisille hyvin vaikeaa, kun on ollut näin lauhaa. Tämän allergian ja astmanikin vuoksi kaipaan niin kovin Brasiliaan, sillä siellä ei sellaisia vaivoja ainakaan ole. Joka päivä tulee katsottua niitä ihania taloja, joita siellä on ja ne puutarhat ja kukkivat kukat. Miten ihanaa olisikaan herätä joka aamu useiden lntujen lauluun ja ainakin kukko siellä kiekuisi ensimmäisenä! Siellä saisi huomata, miten aurinko paistaa ja vaikka sataakin, niin silti olisi lämmintä. Olen monesti ajatellut, miten onnellinen minä olen, kun on niin hyvä ja pitkäaikainen ystävä ja niin hyvä mies. Ne ovat kaksi erittäin suurta lahjaa, puhumattakaan lapsistani, jotka ovat kunnollisia ja ihania. Heitä kaikkia minä vaalin hellyydellä!
Odottelin innolla postia, mutta ei sieltä tullutkaan hahtuvalankapakettia eikä lankanäytteitä, jotka molemmat tilasin jo viime keskiviikkona ja vielä maksoinkin ne langat etukäteen. Kyllä oli aika suuri pettymys! Mutta onhan se päivä huomennakin! Onhan se kivaa sitten taas odotella postia ja voihan olla, että paketti jo tuleekin huomenna. Mutta nyt minun pitää vain ryhdistäytyä ja alkaa neuloa pitsikuvioista villatakkia sitä tarvitsevalle. Minulla on toki lankoja noin 15 kiloa, mutta kaikkia ei ole niin paljon, että voisi jotain tehdä ja toiset langat ovat niin ohuita, että taidan tehdä niistä sitten neulekoneella, kunhan ensin opin tekemään sen kaula-aukon. Mutta nyt pidän paussia neulekoneesta ja neulon käsin, vaikka se käykin minun hartioihin, mutta pitää vain välillä kävellä ja vähän liikutella hartioita, että ei yhtämittaa tee käsitöitä. Olisi toki kiva jo soitellakin, mutta enpä taida jaksaa vielä pitää 10-kiloista hanuria sylissäni. Täytyy ensin kerätä voimia ja liikkua enemmän, jotta saan niitä voimia.
Mutta nyt lähden neulomaan ja toivotan lukijoilleni oikein hyvää viikon alkua!

Ei kommentteja: