22.2.2018

22.2.2018

tiistai 29. huhtikuuta 2008

Vapusta alkaa kesä

Tänään on jo hyvin lämmin päivä ja mittarimme näyttää jo +20 astetta, joten kesä on tullut. Huomenna on jo vapunaatto ja silloinhan joka paikassa näkee vapputoreja täynnä ilmapalloja ja muuta tilbehööriä. Onneksi minun vaput on jo juhlittu eikä tarvitse mennä enää kaupungille tai tansseihin, kuten ennen. Minä olen nähnyt niin monet vaput, että muistuu toki mieleeni, kun itsekin olin pieni ja sain aina vappupallon ja vappuviuhkan ja koti oli koristeltu serpentiinein ja samoin automme oli koristeltu vapun tyyliin. Me olimme usein Helsingissä seuraamassa vappua, vaikka asuimmekin silloin Kotkassa. Sitten muistan, kun omat lapseni olivat pieniä ja kaikille kolmelle piti ostaa aina vappupallot ja jokaisen oman mieleisensä. Silloin vappupallot eivät maksaneetkaan paljon, mutta varmasti nykyään ovat jo kalliita. Minä sain eilen sukkatossukan valmiiksi ja nyt vielä pitäisi se heittää koneeseen huovuttumaan.
Nykyään on tullut niin muotiin tuo huovuttaminen. Ennen vanhaan minullakin oli huopahattu, mutta sellaisia ei nykyään enää näe missään. Vappuhan on kesän juhla ja silloin aina lapsena laitoimme valkoiset uudet pitsipolvisukat jalkaan ja uuden mekon saimme aina vappuna, koska äitini teki itse vaatteet meille. Samoin minä olen tehnyt kaikille lapsilleni vaatteet monet vuodet ja aina oli myös vappuna uudet vaatteet. Nykyään en uusia vaatteita tarvitse ja kun syön niin paljon vihanneksia, että painokin on alkanut pudota, niin vasta kun saan painoni tarpeeksi alas, niin tilaan uusia vaatteita. Olenhan tunnettu vaatehamsteri, lankahamsteri, musiikkihamsteri, koirahamsteri ja vaikka mitä.
Aina pitää olla paljon kaikkea, kuten nyt minulla on lankojakin jo 15 kiloa, mutta kuitenkaan ei ole oikeastaan mitään, mistä voisi tehdä jotain järkevää.
Nyt on jo parvekkeellakin kiva istuskella, kun siellä on jo yli +30 astetta, vaikka ei aurinkokaan paista, mutta silti on kirkasta.
Leijonamissit ovat pirteitä ja syövät hyvin ja lähtevät lenkille hyvin mielellään, mutta tulevat sitten taas luoksenikin nopeasti.
Jälleen ajatukset lentävät Brasilian lämpimään, kun täällä oli aamulla +16, niin siellä oli jo +20, vaikka siellä kello on 6 tuntia jäljessä meistä. Tällä hetkellä taitaa olla tasoissa eli +20 ja siellä Brasiliassa on vasta kello 10 aamulla. Mutta me pääsemme vielä sinne, tiedän sen.
Nyt toivotan kaikille lukijoilleni oikein hyvää vappua!

Ei kommentteja: